torsdag 19 januari 2012

Tillbaka i tiden.. Del 2.

Jul i vårt hus.



Jag gjorde ett litet jularrangemang på ljusbrickan, lade till lite rött och min rara ängel jag fått som barn.


Under Julgranen smög det sig in några paket såklart.


Den 23/12-11 firade vi Lilljulafton hemma hos oss..


Och självaste Julafton firades hos dotterns mormor och morfar.



Snön kom, inte så mycket och bara på en snabbvisit.
Men fint var det den lilla stund det varade.



Och en snögubbe byggde vi, även om den blev väldigt liten.



Jag (och i år med hjälp av dottern) gjorde precis som andra Jular egen pepparkaksdeg som resulterade i så många pepparkakor att vi fortfarande nu i mitten av Januari har flera burkar kvar.


Vi hade myskvällar som inte helt gick i Julens tecken, men mysigt var det såklart för det :)


Bakade pepparkakskladdkaka.


Jag pysslade en hel del.. förstås.
I November -11 gjorde jag den här kransen som kommer få hänga kvar på våran ytterdörr till långt in i vår. Ja tills det att den börjar barra och ge med sig, då blir den utbytt mot nytt. Det är bland annat det jag gillar med vita band, de funkar så länge. Från tidig höst, över Jul och Nyår, och en bra bit in på våren, himla smidigt och bra, och väldigt snyggt!




Jag slipade bort mängder av lager med mörkgrön färg från en av lådorna till min gamla Singer trampsymaskin och gjorde den till Adventsljusstake.




Jag fick dille på att fläta korghjärtan.
Här ett dubbelflätat korghjärta. Guldpapper och en bit av min underbara röda tapet.



Underbaraste tomteplanschen som funnits sen jag var barn satt på väggen som alla andra år.


Planterade hyacinter i mina ljuslyktor.



En fin Jul ♥


/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...