lördag 7 januari 2012

Minibageri här hemma idag.

Som endel av er kanske redan vet så fyller jag 30 år nu
den 11 Januari. Så idag har jag bakat för fullt här hemma!


"Snoddas" på Linns vis. Underbart goda!




Bakade några olika sorter av det lilla vi hade hemma.



Chokladbollar rullade jag och dottern tillsammans. Rullade dom i kokos som vi brukar, men då kokosen inte räckte till alla fick det bli hackade nötter på endel.


Men Tänk om jag vetat hur galet gott det blev med att rulla dom i en blandning av hackad mandel och hasselnötter. Då hade jag helt klart skippat kokosen! Aja, blev några goda chokladbollar med nöthack på för oss att smaska i oss redan nu istället ;) Dottern Älskade dom!

En kik på de redan frysta Granatäpplekärnorna
som kommer användas i ett bakverk lite längre fram.


Nötchokladrutor. Sådär lite lagom sega som de ska vara.

Ingefärsflarn.


Jag fick ihop några lådor med min egna variant av "Snoddas".

Ja det var endel av det jag bakat idag. Ugnen har gått varm, och lite extra värme utöver från den vi får när vi eldar björkved är ju aldrig fel.

Och nu på kvällen har sambon varit i full gång och bakat matbröd.




Samt nåt nytt bröd som han har på gång, och som jag dessutom inte får veta vad det ska bli.. ;)



Det ska tydligen stå över natten och gräddas imorgon bitti, ska bli spännande att se vad det kan tänkas bli :)


Får det lov att vara en kaka?

Godnatt!

/Linn 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...