måndag 23 januari 2012

Lekmajs!

När jag firades på 30 års dagen så var inte jag den enda i det här huset som fick paket, även dottern fick present av en av gästerna.

Några av alla de figurer som dottern, hennes mostrar och jag pysslat ihop :)

Lekmajs! :)

Och som vi pysslat och byggt ihop figurer. Och det bästa av allt är att allt som behövs är en drös med lekmajs, lite vatten och fantasi! Skär (med barnvänlig lagom vass tillhörande plastkniv), klipp, ryck och slit bitar av lekmajsen. Dutta bitarna i lite vatten, forma och sätt ihop. Eller bara sätta ihop bitarna precis som de är utan att först skära, och allt med lite vatten! Lekmajsen är dessutom fullt ätbar, så alltså väldigt barnvänlig om man vill pyssla med väldigt små barn som kanske fortfarande har en benägenhet att stoppa allt denne rör vid i munnen ;) :)

En mosters kreationer.

Himla roligt tycker både dottern och jag. Och dotterns mostrar verkade inte lida så jättemycket dom heller när de var här och firade mig och pysslade med dottern ;) :)

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...