måndag 23 januari 2012

Egenhändigt gjord Girlang!


Strax efter Jul satte jag mig och började tillverka en girlang att hänga ovanför kaminen i vardagsrummet.


En girlang med gamla fotografier upphängda med hjälp av slitna väl använda klädnypor..


...fast där for jag med en liten osanning ;) 
För "fotografierna" är egentligen bara upptryckta bilder med "gammeldags-foton-stuk", köpta i en hobbybutik. Men visst blev dom vackra! :)


Och med mina egentillverkade ramar runt blev de fullkomligt underbara om du frågar mig!


Jag tillverkade ramarna till "fotografierna" av helt vanligt ritpapper. Kombinerade oblekt lite grövre rufft papper med ett blekt väldigt slätt och tunt kritvitt papper. Ungefär såhär (syns väl kanske bäst här nedan hur jag menar).


Och allra närmast själva motivet ("fotot") satte jag ett mycket väl tillknycklat papper av den oblekt sorten. Alla ramarna blev därmed helt olika varandra i och med mer eller mindre knycklat papper. Himla fint tycker jag.




/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...