onsdag 29 februari 2012

Men vad är nu detta?

Tänk så fantastiskt! Vi har ju faktiskt Ljust om dagarna numera. Fota i dagsljus, hade nästan glömt hur det var ;)


Känns verkligen som att dagarna blivit ofantligt mycket längre nu med fler ljusa timmar, håller ni inte med?

Och på tal om det här med timmar, nu är det mindre än 2 timmar kvar på min tävling här i bloggen! ;)

Tävla H Ä R !



Fast är det verkligen bara fint och härligt med sol, längre dagar och vår i luften?


Min lilla miniorkidé, endast 25 cm hög. Ursöt och blommar glatt om och om igen.

Det tycker oftast inte jag.
Första tiden med vårsol är nästan alltid jättejobbig för mig.
Är oftast först en bra bit in på våren som jag vant mig och börjar tycka om det och kan börja njuta av solen.
Jag blir nästan varje vårvinter helt slut! Vill bara sova sova sova, har konstant sprängande huvudvärk och blir oftast superdeppig. Skitjobbigt! Nån som känner igen sig?

Jag tycker dock att våren är jättevacker :) ♥ Och framförallt lite längre fram när alla vackra vårblommor börjar kika upp ute i trädgården, underbart!


Men det är väl helt galet ändå, vad SMUTSIGT det visar sig att vi faktiskt haft hela vintern, eller vad säger ni? ;)

Precis ALLT syns ju nu. Varenda dammtuss, varje fläck och för att inte tala om det som syns så otroligt väl här ovan, de igengrodda fönstrena!! Hua, vad mycket vi har att ta tag i nu här framöver.. eller äsch det får gott vänta, än kan det hinna komma mer snö ;)

Nej men jag hoppas verkligen inte på mera snö nu (även om det ju är sant, det Kan ju faktiskt hinna komma mer snö, både i Mars o April), men just nu har jag fokus på andra saker som faktiskt känns viktigare! En av dessa sakerna är dotterns 3 års kalas om en dryg vecka. Och ja, det går Alldeles Utmärkt att ha kalas med Smutsiga fönster ;) Jag lovar :) Ju smutsigare desto bättre, hehe. Eller vad säger ni? ;)

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...