lördag 3 december 2011

Fredagsmys och härligt målerikaos.


Jag håller på och målar i matsalsdelen i vårat kök. Det blir himla bra måste jag säga, från 70-tals brunt till vitt och mycket fräschare, och framförallt ljusare!

Huset är från början på 30-talet och tillbyggt och renoverat på 70-talet.



Sen att vi skulle vilja ha nya tapeter och vita snygga köksluckor också, ja det är ju en annan femma ;) Och golvet, ja jösses vi skulle ju vilja byta ut alltsammans i hela köket! Och i praktiskt taget Hela huset!

Men allt har sin tid och vi får ta det som känns viktigast först. Det är ju (som väl bekant) inte gratis precis. Det får kvarstå som projekt som ligger lite längre fram i tiden.


Är väldigt nöjd och glad över att jag snart har målat klart panelen i köket iallafall :) Och näst på tur står dotterns sovrum på övervåningen, det ser jag verkligen fram emot, ska bli riktigt skoj! Jag ska måla väggarna och antagligen måla dit nån typ av fondvägg/dekoration. Blir nåt på frihand skulle jag tro :)

Men iallafall, lite Fredagsmys skulle vi såklart ha. Med Tacopaj..




Och trots det målerikaos som pågår just nu så fick vi det riktigt mysigt ändå :)





Man får liksom bortse från den blåa maskeringstejpen ;)

Vad gjorde Ni ikväll?

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...