lördag 3 december 2011

Akutpyssel!

Som bekant var det ju dags att slå in en jäkla massa pyttiga små paket till Advents(paket)kalendern nu till 1 December. Ja iallafall om man som jag är småbarnsförälder :)

Roligt och pyssligt att hållas med tycker jag, MEN, när jag som bäst håller på och slår in alla små paket så upptäcker jag att jag har Räknat Fel!! Jag har inte alls 24 små presenter utan bara TJUGOTRE!!! Åh nej!

Men tjoff (och tur var väl det), så flödar kreativiteten till och jag börjar rota runt bland pysselgrejerna. Kommer snabbt fram till att något litet pynt för dottern att hänga i innegranen sen kan passa hur bra som helst :)

Så fram med några stuvar snövitt ylletyg, guldfärgat broderigarn och vävt band..



Såhär blev det alltså. Mitt Julgranshänge :)

Klippte på frihand ut två hjärtformade bitar av min stuvbit med ylletyg. Sydde några snabba enkla stygn runt hjärtats kanter med det guldfärgade broderigarnet, och fäste under sömnadens gång det vävda bandet som agerar ögla till julgranshänget.
Innan jag sydde ihop helt så fyllde jag hjärtat med spillet som blev när jag klippte ut hjärtana från yllebiten. Avslutade det hela med en liten tofs av broderitråden. Klart!

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...