fredag 11 november 2011

Att vara väl värd lite Fredagsmys.


Nu börjar dagen lida mot sitt slut..
Fredgasmyset med familjen är över och förbi för den här gången, det är vi väl väl värda efter en tuff vecka med att bara vara hemma och göra "ingenting" ;)

Till saken hör att vi båda faktiskt är hemma på heltid sen några månader tillbaka nu. Men riktigt "göra ingenting" kan jag väl inte påstå stämmer till fullo precis. Finns ju såklart ständigt mängder av vardagliga hushållssysslor att ta sig an, massor av fix och renoveringspyssel med huset, pyssel i trädgården, umgänge och massa lek och bus med man och barn, matlagning, städning, tvättning och mycket mycket annat, att dona med här hemma om dagarna. Men det där känner ni väl alla till ;) :)

Iallafall, har nu hunnit bli sådär att vi inte längre har stenkoll (eller snarare ingen koll alls ;)) på vilken veckodag det är från en dag till en annan ;) Men aja, viktigast är visst, av vad jag har hört, att man sådär på ett ungefär har koll på vilken månad det är.. eller Årstid räcker visst gott det också! Eller årtal kanske duger det med? ;)

"Forrest Gump" stod på filmtittarschemat för mig och mannen nu ikväll. Visst är den bra den filmen!? Helt Underbart bra om du frågar mig!

Men nu så sover mina två hjärtan sött i sina sängar några rum bort här i vårt hus. Och jag..? jag ska sätta fart med mitt senaste måleriprojekt! :)

Vad gör Ni en kväll som denna? :)

Trevlig kväll/natt allesammans!

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...