måndag 21 november 2011

Adventsgranen på plats...

...Och nu på Söndag, även kallad 1:a Advent (;)), ska ljusslingan sitta i och lysa grannt över grannskapet. Men tills dess får den stå bar. Men här är den iallafall nu, den kom hit tillsammans med gårdagens besök (och från besökets egna skog), och det tackar vi gott för! :)





Tänk en sån fin dag vi fick igår när några av dem allra bästaste jag vet kom på besök
Dottern överlycklig över att få träffa sin mormor och morfar, och leka med sina mostrar. Legobyggnationer i halva vardagsrummet! Härligt! Och själv värdesätter jag dessa stunder så in i norden, och saknaden satte in så snart de klev utanför ytterdörren. Att ha dem alla här, jag det är fint så det förslår! :)


Vi bjöd på fika..





Glögg, kaffe, te, pepparkakor, bullar och min egenkomponerade pepparkakskladdkaka med saffrans frosting! Enligt mina "försökskaniner" så blev den godkänd och till och med väldigt God! :) Så då kanske det vore värt det att plita ner mitt egna recept ändå, eller så kör jag direkt ur huvudet nästa gång också ;)

Lite kvar att smaska på av kakan/tårtan även idag..


Saffransgul så det står härliga till, och smakerna av både saffranet och pepparkaka trädde fram ännu mer idag. Kanske borde gjort den en dag innan trots allt. Till nästa gång kanske..

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...