tisdag 24 april 2012

Körsbärsträd i full blom..

...nja, inte riktig än kanske. Men här inne blommar de kvistar jag tagit in från några av de körsbärsträd vi har :)


Hur rart är det inte att kunna ta in en liten bit vår såhär, några enkla klipp med sekatören och ner i en flaska med vatten inomhus :)

Ser fram emot helgen. Sambon jobbar helg, så just den biten ser jag inte fram emot nämnvärt. Men det förutspås bli riktigt härligt och varmt vårväder här på orten, och säkert på många andra platser runt om i landet också! Och dessutom hålls det marknad här på orten nu till helgen, så den ska dottern och jag absolut besöka :) Ett litet tivoli kommer finnas på plats också, kanske blir det nån karuselltur..

Ett som är säkert är iallafall att ett gäng brända mandlar och några marknadskarameller kommer få följa med oss hem. Kanske finner jag några nya strumpor, det har som blivit en traditon med ett sånt inköp varje vårmarknad. Köper ni också strumpor på marknader?

Måste besöka loppisen också såklart, även om jag aldrig fyndat något på just den här marknadsloppisen, så kanske kanske jag gör det i år? ;) Loppisar och antikbutiker är ju i vilket fall som helst oerhört svåra för mig att hålla mig ifrån, kan ju bara inte låta bli att kika, och förhoppningsvis även fynda! Gillar ni också loppisar?

Än är det ju några dagar kvar till helgen, men de lär gå fort!
Och på tal om att gå fort, tänk va, om så kort tid som en vecka så kliver vi redan in i Maj månad. Snart är sommaren här, tjoff bara!

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...